wtorek, 14 grudnia 2010

O książkach

Jarosław Iwaszkiewicz pisał:
  
   Wielu ma rywali książka w naszych oczach - i przez to właśnie może staje się niemodna. Radio, telewizja, kino - lwią część zabrały te wynalazki z uroku książki! Jednej rzeczy nie mogą zabrać: jej ciszy, jej milczenia. Milczenie książki jest tym elementem, ktory na nas najwyraźniej działa. Milczenie to - to jest czara, ktorą możemy napełnić własną treścią, własną wyobraźnią. Kino, telewizja narzucają nam obraz, nie pozwalają go uzupełnić na własny sposób. Książka utwierdza naszą indywidualność: wybrania naszą osobowość przed atakiem wszystkiego, co brutalne, hałaśliwe, napastliwe w naszej dzisiejszej kulturze.
   Kocham książkę nie dlatego, że jest piękna zewnętrznie, ale dlatego, że wprowadza mnie w mój własny świat, że odkrywa we mnie, nie na zewnątrz mnie, bogactwa, ktorych nie przeczuwałem. Dlatego też taką miłością otaczam moją bibliotekę.
   Nie potrafimy sobie wyobrazić dzisiejszego życia bez książki - a co będzie jutro, zobaczymy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz